FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Galerie
Rejestracja
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony

Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Pią 10:57, 07 Paź 2016 Temat postu: |
|
Kolejne narzędzie do ,,rozkładania' modelu 3d do 2d
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony

Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Pią 16:20, 07 Paź 2016 Temat postu: |
|
Witam .
Dziś chciałbym pomówić o pluginach do sketchupa.Sam program jest świetny ale pluginy dodają mu mnóstwo funkcjonalności i bardzo ułatwiają pracę .Ja wypróbowałem chyba kilkaset pluginów ,z których wybrałem kilkadziesiąt przydatnych dla mnie
Dziś zajmiemy się pluginami które maja swoje ikony w programie w późniejszym terminie omówię te rozwijane z pasków .
Najważniejsze to takie rozmieszczenie ikon w oknie programu aby nie przeszkadzaly nam i były,, pod ręką’ .
Tak to wygląda u mnie
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz zajmę sie opisem poszczególnych pluginów ,może komuś to się przyda. Zrobiłem to na kolorowo by wszystko dało się rozróżnić.
Część 1
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
1-plugin dla architektów (właściwie to kilkanaście pluginów) 1001 bot Tools z mnóstwem ciekawych funkcji rysowania
[link widoczny dla zalogowanych]
2-Curvizard-plugin do tworzenia i edycji krzywych
[link widoczny dla zalogowanych]
3– TIG TextureTools potężny plugin do obracania ,skalowania itp. Tekstur
[link widoczny dla zalogowanych]
https://www.youtube.com/watch?v=lII9HMJdLfQ
4-3d Shapes Tool plugin do tworzenia prostych brył -stożka, kuli i piramidy
[link widoczny dla zalogowanych]
5-Fredo tools -potężny zestaw pluginow
Zawiera:
RevertCurve,CurviShear,ReportLabelArea,ConstructFaceNormal,MarkVertices,CountFacesBySides,RemoveLonelyVertices,
ThruPaint,ReverseOrientFaces,EdgeInspector,MoveAlong,DrawAlong,AngleInspector,ElementStats,AutoReverseFaces,Convexify,SolidVolume
Ja mam starszą wersję tu najnowsza
[link widoczny dla zalogowanych]
6– Work Plane Tool-plugin umożliwiający nam wybranie dowolnej płaszczyźnie na której wszystko rysujemy, np. skośnej
[link widoczny dla zalogowanych]
7-SketchUcation ExtensionStore -plugin umożliwiający nam zarządzanie pluginami, ściąganie nowych wyłączanie i włączanie juz posiadanych
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez leonmetalowiec dnia Sob 9:53, 08 Paź 2016, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony

Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Pią 16:47, 07 Paź 2016 Temat postu: |
|
Cz2
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
8-Flattery.Plugin do rozkładania modelu na 2d
[link widoczny dla zalogowanych]
9-ExtrudeTools - plugin do ,,wyciągania” powierzchni wzdłuż kilku różnych krzywych
[link widoczny dla zalogowanych]
10-BezierSpline -plugin do tworzenia i edycji krzywych-bardzo przydatny!!!!
[link widoczny dla zalogowanych]
11-Tools On Surface - Plugin do rysowania różnych kształtów na powierzchniach np. obłych itp.– bardzo przydatny!!!
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
12-Pen Tool + – plugin do rysowania rożnego rodzaju lini
[link widoczny dla zalogowanych]
13-Soap Skin & Bubble -ciekawy plugin do tworzenia powierzchni z wzdłuż różnych krzywych
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez leonmetalowiec dnia Sob 10:56, 08 Paź 2016, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony

Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15664
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Pią 18:14, 07 Paź 2016 Temat postu: |
|
Masę się Pan przydatnie napracował. Plus ode mnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony

Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Pią 19:12, 07 Paź 2016 Temat postu: |
|
To jeszcze nie koniec
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony

Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15664
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Sob 9:43, 08 Paź 2016 Temat postu: |
|
Ależ, ja mam nadzieję...
Myślę, że nie byłoby źle, aby przy konkretnym pluginie (o ile jest to realne) był obrazek
ukazujący jego efekt.. Bardziej obrazowo zachęciło by to do do jego efektywnego użycia.
W końcu temat ma 71049 obejrzeń , więc cieszy się zainteresowaniem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Sob 9:52, 08 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony

Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Sob 10:00, 08 Paź 2016 Temat postu: |
|
W większości podanych linków jest albo taki obrazek albo filmik .Nie chce mi się tworzyć tyle obrazków ,aby pokazać większość funkcji tych pluginow ,musiałbym ich utworzyć kilkaset
Cz3
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
W tej części najbardziej użyteczne pluginy bez których ciężko jest mi sobie wyobrazić sketchupa
14– Soften/Unsoften .Plugin do ,,zmiękczania” linii , bardzo użyteczny do tworzenia obłych powierzchni .
[link widoczny dla zalogowanych]
15– Fredo6: RoundCorner .Jeden z najbardziej użytecznych pluginów ,umożliwiający w prosty sposób zaokrąglanie i fazowanie rogów rożnych brył . Plugin ten jest dla mnie konieczny do wygodnej pracy ze sketchupem!!!
[link widoczny dla zalogowanych]
16–Fredo6 Joint Push Pull. Kolejny bardzo ważny plugin od Fredo .Zastępuje on nam wbudowane w SU narzędzie ,,push”,ale jest o wiele bardziej rozbudowane .Proszę sobie obejrzeć wideo aby przekonać się o użyteczności tego pluginu. Dla mnie zainstalowanie go to obowiązek!!!!
[link widoczny dla zalogowanych]
17-Fredo6 Curviloft. I kolejne cudo od Fredo6. Umożliwia tworzenie powierzchni z narysowanych krzywych poprzez odpowiednie ich łączenie. Bardzo przydatne np. gdy chcemy wymodelować kolbę karabinu itp.
[link widoczny dla zalogowanych]
18-Mirror -Prosty ale bardzo przydatny plugin od kolejnego giganta tworzenia pluginow -TIG-a. Umożliwia bardzo szybkie tworzenie odbicia lustrzanego danego obiektu względem wybranych linii. Tworzymy sobie jedną stronę modelu ,później ,,odbijamy” za pomocą tego plugina względem środka i mamy całość .dużo lepsze narzędzie od tego wbudowanego w SU.
[link widoczny dla zalogowanych]
19– Construction Line Tool -Proste ale przydatne narzędzie do rysowania linii konstrukcyjnych.
[link widoczny dla zalogowanych]
20-Scaling to_cm Prosty ale bardzo przydatny plugin do zmiany wielkości modelu. Przypuśćmy że robimy np. model Mosina 1891\30. Noe musimy go tworzyć w skali 1:!.Po skończeniu modelu używamy pluginu ,wpisujemy długość 1227 mm o viola, nie musimy ręcznie skalować plugin robi to za nas.
[link widoczny dla zalogowanych]
21-Helix along curve .Bardzo pożyteczny plugin, jednym kliknięciem możemy tworzyć wszelkiego rodzaju sprężyny gwinty ,również krzywe sprężyny lub sprężyny ,,stożkowe”
[link widoczny dla zalogowanych]
22-TIG-Smart_offset . Kolejny plugin od TIG-a. Zastępuje wbudowane w SU polecenie Offset ale robi to lepiej i tworzy mniej błędów.
[link widoczny dla zalogowanych]
23- Free Rotate- Znów plugin opd TIG-a. Narzędzie do swobodnego obracania elementów
[link widoczny dla zalogowanych]
24-Plugin umożliwiający układanie grup i elementów wzdłuż krzywych ,oraz tworzenie wzdłuż nich profili .Dwa filmiki objaśniające działanie pluginu
https://www.youtube.com/watch?v=4ZQlHUjox-g
https://www.youtube.com/watch?v=ckwp1lzWOfk
Strona z pluginem
[link widoczny dla zalogowanych]
Plugin wymaga narzędzia ProgressBar
[link widoczny dla zalogowanych]
25-Profile Builder- Plugin umożliwiający tworzenie bazy profili i ich używanie do tworzenia listew rur itp. Narzędzie podobne do follow me .
[link widoczny dla zalogowanych]
26-SketchUV-Potężne narzędzie do teksturowania
[link widoczny dla zalogowanych]
27- OSCoolean Bardzo przydatny plugin ,do łączenia ,dzielenia, wycinania różnicy lub części wspólnej grup .
[link widoczny dla zalogowanych]
28-s4u_Select. Rozbudowane narzędzie do zaznaczania różnych elementów
[link widoczny dla zalogowanych]
29- FredoScale ,Kolejny plugin od Fredo6,bardzo rozbudowane narzędzie do skalowania elementów modelu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Uff najtrudniejsza część za mną, wieczorem część 4 :
BTW .Poprawiłem większość błędów ,wczoraj pisałem szybko ,w notatniku a do tego mam starte litery z klawiatury więc piszę na czuja,dziś miałem czas na edycje.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez leonmetalowiec dnia Sob 10:53, 08 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony

Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15664
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Sob 11:28, 08 Paź 2016 Temat postu: |
|
Przydało by się też wyszczególnić pluginy do tworzenia modelu pod kątem jego dalszego
rozkładania na wycinanki... Bo jak stworzymy model zbyt obły, będzie ciężko...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony

Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Sob 12:06, 08 Paź 2016 Temat postu: |
|
Zależy .Kolby mogą być np bardzo oble i można je rozkładać,coś na podobnej zasadzie jak kadłuby papierowych modeli okrętów lub samolotów.Poza tym ja pisze nie tylko o rozkładaniu modelów ale ogólnie o używaniu SU fo modelowania
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez leonmetalowiec dnia Sob 12:07, 08 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony

Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15664
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Sob 20:15, 08 Paź 2016 Temat postu: |
|
"Kolby mogą być np bardzo oble i można je rozkładać,coś na podobnej zasadzie jak kadłuby papierowych modeli okrętów"
Zgada się ale "gałki" u Mosina czy Mausera zrobić tą metodą trudno...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony

Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Nie 15:51, 09 Paź 2016 Temat postu: |
|
Jak obiecałem CZ4 ,choć z lekkim opóźnieniem
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
30- ChrisP_ColorEdge Plugin umożliwiający nam rysowanie kolorowych linii i zmianę koloru linii już istniejących, możemy nawet każdej linii nadać inny kolor
[link widoczny dla zalogowanych]
31- Artisan. nie wiedziałem czy o tym pluginie bo jest on płatny (39$) ale jest na tyle użyteczny że musiałem o nim wspomnieć. Jest to bardzo potężne narzędzie di tworzenia kształtów nieregularnych i tworzenia modeli organicznych ,np. zwierząt ludzi.
Opis pluginu
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu pokazano możliwości pluginu ,tylko trzeba umieć go tak używać
Z sześcianu ktoś robi model głowy Lol
https://www.youtube.com/watch?v=5PaeoPYJomo
Wersja próbna 15-to dniowa dostępna tu
[link widoczny dla zalogowanych]
32-Position shadows. Plugin do sterowania słońcem i cieniami
[link widoczny dla zalogowanych]
33-Toggle Units- Bardzo przydatne narzędzie. Jednym kliknięciem możemy zmienić jednostki miary w modelu(cle,stopy,mm.cm.m) ,jak i dokładność rysowania czy np. do 0,1mm czy do 0,0001mm.Możemy sobie również wybrać w ustawieniach ikony jakich jednostek będą dostępne w menu.
[link widoczny dla zalogowanych]
34-SU2KT-Plugin do eksportowania modeli do kerkytthea
[link widoczny dla zalogowanych]
35-2D Tools. Kolejny plugin od TIG-a.Plugin służy do rysowania i edycji różnych kształtów 2d.Ciekawą funkcją jest możliwość zmiany szerokości ,koloru i kształtu linii, możemy nawet stworzyć własny styl linii np. …..--…..--…..--…..--…..--…..—
[link widoczny dla zalogowanych]
No to koniec .Jeśli ktoś jest zainteresowany to mogę jeszcze omówić pluginy które nie mają ikon i trzeba je wybierać z pasków. Ktoś zainteresowany ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez leonmetalowiec dnia Nie 22:55, 09 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony

Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15664
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Nie 15:58, 09 Paź 2016 Temat postu: |
|
O, widzę Szlachetnego Brata Metalowego więc śpieszę z pytaniem...
Mam problem z jakością tekstur. Załóżmy, będę jeszcze raz modelował kolbę Mosina.
Załóżmy, prostokąt długości około metra jest, jest duża tekstura od Kvserga (7-8000 px)
I d...a zimna... Co bym nie robił zwiększał lu zmniejszał teksturę na obiekcie jest niewyraźna...
Rozdzielczość oryginalna... (eee, wcale nie, hosting mi zmniejszył... )
[link widoczny dla zalogowanych]
A tu mniejsza, około 3000
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Nie 16:18, 09 Paź 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony

Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Nie 16:34, 09 Paź 2016 Temat postu: |
|
niech Pan spróbuje: Window-Preferences-OpenGL o ustawi wszystko tak
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Tylko jak ma Pan kiepska grafikę i mało ramu to będzie du...a blada
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony

Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Nie 16:37, 09 Paź 2016 Temat postu: |
|
Albo niech Pan podeśle model i teksturę na maila
Widze jeszcze jeden problem.
Przy dużej teksturze model będzie miał kilkadziesiąt mega
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony

Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15664
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Nie 17:30, 09 Paź 2016 Temat postu: |
|
Tutaj chodzi raczej o "projekcję" tekstury na gotowy model kolby do wycięcia.
Ale Ok, wolną chwilą zrobię model a raczej kontur wypełniony teksturą bo to na jedno
wychodzi i podeślę Panu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|