Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2467
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Śro 19:35, 29 Lip 2015 Temat postu: |
|
Usunąłem zbędne tekstury i komponenty,dodatkowy styl oraz stworzyłem jedna teksturę zamiast kilku .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Śro 19:40, 29 Lip 2015 Temat postu: |
|
Dodatkowy styl?
Plik obejrzałem, faktycznie mały i nie widać wielkich różnic
Zacząłem inną chałupę dokumentować ale to za chwilę...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Czw 23:34, 15 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Śro 20:41, 29 Lip 2015 Temat postu: |
|
Jak jeżdżę do mojej rodzinnej miejscowości, karczować krzaki i inne chwasty, co jest w
rzeczy samej Syzyfową pracą, widzę nieubłagany ząb czasu, który zabiera stare chałupy
a wsadza nowe, nie zawsze stylowe ale kogo obchodzą dziś takie głupoty...
Sam odziedziczyłem taką starą (ponad 100 lat) chałupę i postanowiłem ją udokumentować
w postaci pliku Sketchupa. Trzeba się śpieszyć, bo bo chałupie którą widać poniżej, zostały
tylko fotki na Google Maps (Street Wiev) i świeżo przystrzyżona trawka... Eeeech....
[link widoczny dla zalogowanych]
Moja chałupa wg w/w Google Maps wygląda tak i póki co jeszcze stoi...
[link widoczny dla zalogowanych]
Po prawdzie pogoda wczoraj była bardzo zmienna i zamiast ciąć krzaki, większość
czasu spędziłem na dokładnych pomiarach zewnątrz i zewnątrz oraz fotografowaniu.
A oto wstępne efekty początkowych prac w SketchUp'ie...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Sob 1:59, 01 Sie 2015 Temat postu: |
|
Uuuuffff... Udało mi się zmniejszyć plik z modelem z 60 mb do 14
Scaliłem tekstury i powyrzucałem niepotrzebne... Trochę to trwało, jak widać...
Dziś rozgryzałem problem fotografowania podłoża... Za pomocą czerwonych nakrętek
od napoi z Biedronki, udało mi się wymierzyć prostokąty o wymiarach 2 na 4 metry.
Musze te "markery" trochę udoskonalić... No i podłoże czeka obróbka w Corelu.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Sob 21:49, 01 Sie 2015 Temat postu: |
|
I jeszcze jeden poważny problem: drukowanie bezpośrednio z poziomu SketchUp.
Niewielu sobie z tym problemem radzi a już jeżeli to niezadowalająco. O co chodzi?
Wielu z Nas robi modele 3D, które potem rozkłada na siatkę i chce jak najszybciej
wydrukować. Co trzeba się nakombinować aby to dokładnie w skali 1:1 wydrukować...
Najlepiej by było bezpośrednio z poziomu SketchUp'a. I w zasadzie jest taka możliwość.
Trzeba tylko wykonać kilka niezbędnych kroków:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Problem w tym że Sketchup dziwnie ten rysunek na kartkach wydruku rozmieszcza...
Całkiem niegospodarnie bo rysunek A4 rozmieszcza na kilku kartkach. Na szczęście,
po wydruku i sklejeniu tych kartek wszystko pasuje ale pozostają duże białe części
kartek niezagospodarowane. W dodatku rysunek w skali 1:1 (oczywiście w mm/cm)
trzeba tak ułożyć aby prawie całkowicie wypełniał obszar roboczy i jak najbliżej lewej
strony. Po wielkich bojach udało mi się wycelować i określić prostokąt, w którym ułożone
części modelu zmieszczą się na jednej kartce. Na screenach powyżej zaznaczyłem, co
trzeba aby wydrukowało w skali 1:1 oraz jak najbardziej subtelną linią.
Temat jest szeroki i nie będę się szerzej rozpisywał. Jak będą konkretne pytania, to wtedy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2467
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Śro 19:52, 12 Sie 2015 Temat postu: |
|
Takie efekty w programach 3d uzyskują polscy profesjonaliści.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Też bym tak chciał
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez leonmetalowiec dnia Śro 19:59, 12 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Czw 19:54, 27 Sie 2015 Temat postu: |
|
W Innym Temacie powstają plany Pewnej Broni a tutaj można się pokusić o proste moduły
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Czw 21:28, 15 Paź 2015 Temat postu: |
|
No i kolejne ambitne zadanie...
Pani od polskiego bardzo spodobał się pewien klomb i chciała by go odwzorować
u siebie na posesji w skali 1:1. Ja bym pomierzył oryginał i po sprawie... Ale nie ona.
A więc mam ambitne zadanie rozpłaszczenia kilku zdjęć na prostokącie 6 m na 10 m.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Pią 0:49, 16 Paź 2015 Temat postu: |
|
Aby sobie robotę ułatwić postanowiłem to miejsce na mapach Google odnaleźć...
Że niby "rzut z lotu ptaka" by wiele ułatwił... Miejsce, oczywiście, znalazłem ale widać
że wyglądało to całkiem inaczej... Szybko się zmieniają miasta i wioski...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2467
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Pią 20:36, 16 Paź 2015 Temat postu: |
|
Maj 2013.. to wiele tłumaczy. google ma opuźnienia w widoku takich miast jak Nowy York ,więc czemu się Pan dziwi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez leonmetalowiec dnia Pią 20:36, 16 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Sob 13:01, 17 Paź 2015 Temat postu: |
|
Nie wytrzymałem tam i pojechałem tam osobiście przy okazji zakupów...
Aby sobie szczegółowo te zawijasy pofotografować... Nie wiem po co...
Ale już wczoraj nałożyłem projektowany prostokąt 8 x 4 metry na fotografię...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Coraz bardziej mi się ta funkcja Photo Match podoba...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Pon 21:41, 19 Paź 2015 Temat postu: |
|
Praca nad wyciskaniem ze zdjęć 2D jak najwięcej przestrzeni modelu 3D inspiruje.
A może demony powracają... Ale gra warta świeczki, bo jeśli będziemy ze starego zdjęcia
chcieli zrekonstruować jak najwięcej... Jak na razie pochyliłem się nad 123D Catch.
Program pozwala z kilkunastu/kilkudziesięciu zdjęć wygenerować niezły model 3D
https://youtu.be/8XMwjrRlW-A
Jeszcze w szkole wykonałem kilka zdjęć (mało) kamery.
Pozwoliło to jednak na pewne próby. Jak na tyle zdjęć niezłe
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Program wygenerował jakiś tam model a nawet dało się go zaimportować do Sketchupa.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dzięki zapisowi do formatu OBJ a Sketchup potrafi zaimportować ten format...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie muszę mówić jakie możliwości to stwarza...
Można się pokusić o model hełmu czy głowy...
Taki jak tu, choć to ciut inny jeszcze program...
https://youtu.be/9cb9Suu8w3Y
Trzeba tylko wykonać dużo dobrych zdjęć przy dobrym oświetleniu....
Do takich efektów jeszcze trochę mi brakuje...
https://youtu.be/ZGxFuprHeck
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Pon 21:58, 19 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Wto 19:38, 20 Paź 2015 Temat postu: |
|
Dziś mimo dość podłej oświetleniowo pogody wykonałem kolejne serie zdjęć...
Ponieważ przetwarzanie tych zdjęć, nawet w "chmurze" trwa nawet godzinę na model
ciągle generują się kolejne modele a ja zamieszczam pojedyncze fotki tego co udało
się już zapisać w Sketchupie. Jest wiele pracy przed Nami ale efekty dają nadzieję...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Model PPSZ średnio wyszedł z wielu powodów: mało zdjęć, połyski, kiepskie światło.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Wto 21:44, 20 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Czw 19:31, 22 Paź 2015 Temat postu: |
|
Jeszcze kilka fotek z przedwczoraj... Pogoda (i światło) była naprawdę paskudna...
Górne fotki to screen z 123D Catch, dolne to export OBJ do SketchUp'a.
Kusi mnie jednak aby któregoś dnia zrobić mnóstwo dobrych fotek
i zabawić się w wymodelowanie głowy czy porządnego hełmu...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Czw 20:35, 22 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Nie 20:09, 25 Paź 2015 Temat postu: |
|
No, niestety, jak na razie nie udało się poprawnie wymodelować hełmu za pomocą 123D Catch.
Przyczyn jest kilka: kiepska pogoda, za mało odpowiednich ostrych zdjęć ze szczegółami...
Ale też sam charakter obiektu: gładki, obły, bez szczegółów, połyskliwy...
Podejść do hełmu było z 9. Ale program prędzej modeluje otoczenie niż sam hełm.
Posunąłem się nawet do sfilmowania kamerą i podziału na poszczególne klatki.
Na hełmie zaznaczyłem krzyżyki aby program się lepiej mógł połapać...
Jak na razie uzyskałem tyle...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Nieco lepiej wyszły modelunki dzieci, choć było tylko 15 fotek, z czego program
odrzucił połowę. Model drugiego syna wyszedł całkiem potworkowato...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
No i wózek, którym pędzają moje dzieci... Za dużo błyszczących rzeczy i ...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|