Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Sob 18:58, 05 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Nooooo, dwie nieprzespane noce ale wychodzę na prostą...
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Jednak Curviloft to wspaniałe narzędzie. Wystarczą dobrze narysowane krzywe.
Oczywiście, musi być standardowe 24 segmenty, dlatego podzieliłem to sprawiedliwie
obracając i tnąc wszystko płaszczyzną w formie komponentu (na pierwszym obrazku)
Przydała się też funkcja Hide/ Ukryj, bo w śród tylu linii można się pogubić
Hełm wygląda świetnie i trzyma rozmiary ale będę dopieszczał jeszcze wygięte obrzeża.
Dziś wyszorowałem ponownie oryginalny hełm i ponownie naniosłem linie wymiarowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
TADBI
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grupa
|
Wysłany: Sob 22:04, 05 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Kapitalne. Świetna robota godna podziwu. Szkoda, że tak nie potrafię.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez TADBI dnia Sob 22:04, 05 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Sob 22:14, 05 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Nauczy się Pan, nauczy Tu się wszyscy szybko uczą.
A My pomożemy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2467
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Nie 7:17, 06 Kwi 2014 Temat postu: |
|
mr-bad napisał: |
Jednak Curviloft to wspaniałe narzędzie. Wystarczą dobrze narysowane krzywe.
Oczywiście, musi być standardowe 24 segmenty, dlatego podzieliłem to sprawiedliwie
|
Dlaczego?
Może być i 200 segmentów,czy na ile Panu pozwoli moc komputera
W przypadku takiego hełmu 24 boki wielokąta to chyba trochę mało,ja w swoim M1 użyłem ,jeśli się nie mylę 100
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Nie 15:46, 06 Kwi 2014 Temat postu: |
|
"Może być i 200 segmentów"
Tak, tak, sam je zwiększam jeżeli chodzi o sam model 3d ale tu chodzi o model do
sklejania. 24 segmenty (paski do sklejania) to minimum modelarskiej dokładności.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2467
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Nie 17:23, 06 Kwi 2014 Temat postu: |
|
w pionie tak .ale w poziomie może być dowolna ilość.ponieważ nie wpływa to na ilość pasków
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Nie 20:33, 06 Kwi 2014 Temat postu: |
|
No i nad tym poziomem się zastanawiam, bo zaczynają się schody...
Jak zacząłem poprawiać wygięte krawędzie, nie bardzo mi je łączy Curviloft...Hm,
Poza tym gotowy model Unfold Tools prostuje bardzo różnie, raz prosto, raz pod spód.
Ale od czego mamy Innych Metalowych Specjalistów w tej dziedzinie...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Siatka krzywych na pierwszym planie to zarys modelu ulepszonego...
Niezależnie, narysowałem podobne linie na prawdziwym hełmie i zastanawiam się czy
nie zacząć przenosić wymiarów (prostokątów mierzonych cyrklem) bezpośrednio na
rozłożoną siatkę w programie Sketchup. Ciekawe zadanie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2467
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Nie 22:14, 06 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Co do curviloft ,to ja przy modelowaniu M1 nie użyłem go ani razu
Co do rozkładania siatki to unfold tools rzeczywiście może generować różne ,,cuda",dlatego preferuje Flattery
Przeglądnąłem model i niestety znalazłem kilka błędów które mogą trochę utrudnić jego poprawne rozłożenie,ale o tym jutro bo dziś muszę się wyspać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez leonmetalowiec dnia Nie 22:23, 06 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Nie 22:42, 06 Kwi 2014 Temat postu: |
|
A ja zacząłem pracowicie wytyczać prostokąty na prawdziwym hełmie ale dałem spokój
bo to mozolna i niepewna efektu robota i zacząłem to samo robić na jego modelu 3D.
Nie powiem, na razie ma to ręce i nogi. A Flattery jakoś nie mogę ogarnąć. Sklejki tak
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Pon 9:32, 07 Kwi 2014 Temat postu: |
|
A ja znów posiedziałem do 3.00... i dokończyłem to, co zacząłem na obrazku powyżej.
Obrazki dam potem, bo jestem w pracy
Sama czasza hełmu, mimo dużych uproszczeń siatki, wyszła całkiem ładnie.
Trzeba założyć, że będzie ta siatka sklejana z co najmniej 1 milimetrowej tektury,
potem będzie szlifowana i szpachlowana dla nadania jej bardziej obłego kształtu, więc
prostokąty o wymiarach około 2 x 2 cm to nie będzie taka zbytnia tragedia. Problemem
będą wygięte krawędzie hełmu, zwłaszcza te mocno wywinięte boczne. Może trzeba będzie
pójść na jakiś kompromis... Jedno jest pewne: hełm musi trzymać wymiary oryginału
i mieć jak najbardziej zbliżony do niego kształt. O to przecież w tym modelowaniu walczymy.
***
Co do kłopotów z rozkładaniem za pomocą narzędzia Unfold Tools...
Zauważyłem, że większość płaszczyzn modelu jest zazwyczaj biała ale
trafiają się czasem takie niebieskie. I to jest zazwyczaj przyczyna błędu,
gdyż jest to płaszczyzna odwrócona, która zakłóca prawidłowe rozkładanie
modelu na siatkę. Wystarczy jednak prawo-klik na tą powierzchnię i wybór
opcji Reverse Face (Odwróć płaszczyznę) i wszystko wraca do normy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Pon 10:19, 07 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2467
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Pon 15:33, 07 Kwi 2014 Temat postu: |
|
mr-bad napisał: | Wystarczy jednak prawo-klik na tą powierzchnię i wybór
opcji Reverse Face (Odwróć płaszczyznę) i wszystko wraca do normy |
Można i tak ,ale to czysty masochizm i marnotrawstwo cennego czasu,ja wolę użyć tego
[link widoczny dla zalogowanych]
Proszę się nie obrazić i nie uznać że się wymądrzam ,to po prostu moja rada.
99% rzeczy da się zrobić w Su bez pluginów ,tylko zajmuje to duuuużo czasu
Można bezproblemowo rozłożyć siatkę w Su bez żadnego pluginu tylko zajęłoby to dużo czasu. W gruncie rzeczy działanie pluginów polega na użyciu kilku lub kilkunastu oryginalnych funkcji su za jednym zamachem .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Pon 20:52, 07 Kwi 2014 Temat postu: |
|
A oto obiecane obrazki...
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2467
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Pon 21:22, 07 Kwi 2014 Temat postu: |
|
To teraz tylko rozłożyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Pon 21:46, 07 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Zrobiłbym to już zaraz ale rzeczywistość skrzeczy...
Zaraz muszę zaprząc SketchUp do nowego projektu. 16 kwietnia mamy w szkole Dzień
Patrona i nudzą mnie o dekorację na scenę, jak zwykle, 2,5 x 3,3 metra, więc "pan każe,
sługa musi - skąpał się sługa po uszy" ...
Co do hełmu, to wciąż kusi mnie aby jednak uprościć siatkę tych krawędzi dolnych...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Pon 21:46, 07 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2467
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Czw 19:50, 10 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Proponuje dziś Szlachetnym(zwłaszcza panu Mr-bad-owi ) bardzo proste ,ale pomocne narzędzie,bez którego ostatnio nie wyobrażam sobie pracy
Narzędzie owo, to plugin Tig 2D Tools i służy do rysowania lini , wielokątów, łuków,okręgów ,wypełniania pustych konturów,wydłużania lub skracania lini,tworzenia tekstu ,a nawet zmiany stylu wybranej linii.
Możemy stworzyć linię przerywaną,z kropkami ,kreskami czy na zmianę,można też wybrać kolor linii i jej szerokość. Można stworzyć swój styl lini . Plugin umożliwia również ,,zaokrąglanie " kątów w wielokątach,
Proszę uważnie obejrzeć filmik instruktażowy,aby poznać wszystkie możliwości pluginu i próbować swoich sił !
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez leonmetalowiec dnia Czw 20:00, 10 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|