Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Sob 23:03, 03 Lis 2018 Temat postu: |
|
He, he... To zapytam:
1. Inne z numerkami to średnica tych numerków... ?
2. Średnica mierzona po rowkach/ "dolinach" czy wierzchołkach/"górach" ?
3. A co w temacie gwintów hm, gęstszych, drobniejszych czy jak to nazwać... ?
Reszty pytań jeszcze nie sprecyzowałem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kroll
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław / okolice
|
Wysłany: Sob 23:12, 03 Lis 2018 Temat postu: |
|
Średnicę śruby mierzy się "po wierzchołkach" czyli zewnętrzną. Głębokość gwintu i jego skok określają normy. Tak dla metrycznego jak calowego i drobnozwojowego - bo tak się ten gęsty nazywa.
Gwint drobnozwojowy oznacza się MF, lub częściej M( średnica)Xskok: np M20X1,5
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kroll dnia Nie 8:51, 04 Lis 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Sob 23:39, 03 Lis 2018 Temat postu: |
|
" częściej M( średnica)Xskok: np M20X1,5"
Ło Jezu..... No, całkiem mi się we łbie rozjaśniło... Całkiem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kroll
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław / okolice
|
Wysłany: Nie 8:57, 04 Lis 2018 Temat postu: |
|
Jeżeli się podaje oznaczenie: M i średnica, to oznacza że jest to gwint metryczny pełny/normalny.
A w gwintach wewnętrznych ( nakrętki, narzynki ) rozmiar gwintu mierzy się po "dolinach".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grześ
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 1619
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 10:12, 04 Lis 2018 Temat postu: |
|
A i gwintownikiem M5 nie gwintuje się otworu fi 5 Jest prosty sposób na obliczenie, jaki otwór trzeba wiercić pod dany gwintownik - mnoży się przez 0,8.I tutaj w przypadku gwintownika M5 będzie to otwór fi 4 ( 5X0,8 ), pod M4 będzie otwór 3,2 ( 4X0,8 ).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Nie 12:19, 04 Lis 2018 Temat postu: |
|
Ja już wolę włożyć śrubę albo nakręcić nakrętkę, aby tej arytmetyki uniknąć....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kroll
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław / okolice
|
Wysłany: Nie 12:35, 04 Lis 2018 Temat postu: |
|
Nie zawsze się tak da, czasem trzeba wkręcić śrubę w coś, gdzie nie ma możliwości podłożenia nakrętki. Wtedy zostaje tylko nawiercić otwór i nagwintować. Nie zagłębiam się już w takie detale jak: otwory gwintowane przelotowe i nieprzelotowe, gwintowniki ręczne i maszynowe, gwinty specjalne ( trapezowe, cylindryczne, walcowe, prostokątne, itp ), gwinty lewe i prawe itd, itd...
Uczyłem się tego w technikum lotniczym, do dziś to w głowie zostało, chociaż w pracy zawodowej rzadko z tego korzystam.
P.S. Gwoli ciekawostki: w DODGE'u, w kołach, są śruby, nie dość że z gwintem calowym ( jak to w amerykańskich wozach ), to jeszcze na dodatek drobnozwojowym. A żeby było całkiem zabawnie - z jednej strony auta są gwinty lewe, a z drugiej - prawe. Ot, taki jankeski wynalazek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kroll dnia Nie 12:45, 04 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rynio_di
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 399
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 12:37, 04 Lis 2018 Temat postu: |
|
Szanowny Panie Grzesiu ! To proszę jeszcze rozwinąć jak dobierasz wiertło pod otwór w zależności od , rodzaju materiału aluminium , mosiądz , stal . Oraz co z przelicznikiem 0,8 w stosunku do gwintów powyżej M 10 . Może kogoś zainteresuje .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Nie 12:41, 04 Lis 2018 Temat postu: |
|
"z jednej strony auta są gwinty lewe, a z drugiej - prawe. "
Może z lewej strony auta są gwinty lewe a z prawej strony gwinty prawe?
Aleście, Szlachetni Panowie, zdrowo namącili w głowie.
Po co ja się tym nabytkiem pochwaliłem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rynio_di
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 399
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 12:46, 04 Lis 2018 Temat postu: |
|
Rzeczywiście koła są dokręcane śrubami o zwojach p jak i L . Te łatwo rozpoznać bo nakrętka L powinna mieć nacięcie /rowek po obwodzie wielokąta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kroll
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław / okolice
|
Wysłany: Nie 12:50, 04 Lis 2018 Temat postu: |
|
rynio_di napisał: | Te łatwo rozpoznać bo nakrętka L powinna mieć nacięcie /rowek po obwodzie wielokąta. |
A to ciekawe, nigdy nie zwróciłem na to uwagi. Muszę przy okazji obejrzeć nakrętki w kołach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rynio_di
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 399
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 12:57, 04 Lis 2018 Temat postu: |
|
Większość aut ma prawe gwinty . Lewe ma np Ford Transit i to nie wiem czy wszystkie . Butla propan-butan ma nacięcie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kroll
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław / okolice
|
Wysłany: Nie 13:05, 04 Lis 2018 Temat postu: |
|
Gazowe gwinty, co do zasady są lewe - chodzi o to by "fachowiec" nie podłączył kuchenki do wody i odwrotnie.
Przy czym gazowe, tak jak hydrauliczne, są calowe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kroll dnia Nie 13:06, 04 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Nie 13:27, 04 Lis 2018 Temat postu: |
|
"by "fachowiec" nie podłączył kuchenki do wody i odwrotnie"
No u mnie te "media sąsiadują ale żeby się aż tak pomylić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kroll
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław / okolice
|
Wysłany: Nie 15:01, 04 Lis 2018 Temat postu: |
|
Nie takich speców, już widziałem...
Jeżeli można coś pomylić, to bankowo znajdzie się geniusz, który to zrobi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|