Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
walther38
Wielce Zasłużony dla Forum
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 3961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 11:20, 03 Sie 2015 Temat postu: |
|
Opierałem się na zdjęciu z Pana postu z 30 lipca (zdjęcie z linijką). A tam jak drut ośka jakaś jest.
Jak Pan chce to może Pan zrobić jednoczęściową. Wtedy szer. 14-15 mm.
Tylko czy ta śruba-klucz nie będą przeszkadzać w celowaniu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Van helsing
Rezydent
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 309
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Pon 13:13, 03 Sie 2015 Temat postu: |
|
Myślę ze na fot z linijka jest replika z przemyśleniami autora. Natomiast na zdjęciach oryginałów widać ten element oddzielnie. Dla mnie to żaden problem jedynie pisze tą uwagę żeby ktoś inny nie miał pretensji że coś nie tak z rysunkiem. Co do tej śruby - klucza myślę że można ja zamocować pod kątem w dól (trzy rzędy otworów w osłonie). Wtedy licząc będzie nam wystawać kolo 3 mm muszki nad tłumik
A tu kolejny tłumik do Mk.2
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
walther38
Wielce Zasłużony dla Forum
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 3961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 14:13, 03 Sie 2015 Temat postu: |
|
Tyle o tłumikach znalazłem u Laidlera
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Van helsing
Rezydent
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 309
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Pon 14:14, 03 Sie 2015 Temat postu: |
|
I jeszcze raz dziękuje Panu Waltherowi .Według danych jakie mi się udało uzyskać długość tego tłumika wynosi 315 mm, natomiast średnica to 55 mm.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Van helsing dnia Pon 19:46, 03 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
walther38
Wielce Zasłużony dla Forum
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 3961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 1:03, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
Przerysowałem ten duży tłumik.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony

Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15664
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Nie 1:13, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
Naprawdę cieszą oko takie rysunki
Jak to dobrze, że na Naszym Forum mamy takiego detalistę i rysownika...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
walther38
Wielce Zasłużony dla Forum
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 3961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 7:57, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
Problem leży też w tym czy długość jest razem z zamontowaną lufą (jak na obrazku czy też sam tłumik?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Van helsing
Rezydent
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 309
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Nie 8:42, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
Najlepiej było było by znaleźć fot tego tłumika, i wtedy porównać średnice do długości .A co do rysunków to jest pan niezastąpiony drogi Panie Walther
No i fotki mamy
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Szybkie pomiary na zdjęciu wskazują długość bez lufy tylko z pierścieniem mocującym(571)
I fot wersji krótkiej:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Van helsing dnia Nie 9:55, 09 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
walther38
Wielce Zasłużony dla Forum
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 3961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 14:31, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
Też się doszukłem, że to tylko tłumika. Wnętrze zaadaptowałem tak by dziurkowana lufa wchodziła.
A na zdjęciach są dwa różne tłumiki.
Na razie mamy trzy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Van helsing
Rezydent
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 309
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Nie 18:30, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
Na dwóch pierwszych fotkach jest ten sam tłumik?
A na trzeciej wersja krótka?, i mam pytanie co za modyfikacja jest miedzy gniazdem magazynka a tłumikiem?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Van helsing
Rezydent
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 309
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Nie 20:20, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
Tak mi się nudziło wieczorem (niestety tylko kartonowe)
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
walther38
Wielce Zasłużony dla Forum
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 3961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 5:58, 10 Sie 2015 Temat postu: |
|
Van helsing napisał: | ...co za modyfikacja jest miedzy gniazdem magazynka a tłumikiem?...
|
Z powodu dużej masy i bezwładności tłumik był mocowany dodatkowym mechanizmem zapadkowym (grzechotką). Składał się on z dwóch płytek - przedniej mocowanej do tylnej ścianki tłumika i tylnej mocowanej przed muszką i gniazdem magazynka na komorze zamkowej. Po dokręceniu tłumika nie można go było po prostu odkręcić. Aby to zrobić trzeba było zwolnić zapadkę przez odciągnięcie do tyłu części zapadki mocowanej na komorze zamkowej. Dla zapewnienia możliwości tego ruchu a równocześnie blokowania obrotu tej części zapadki na komorze zamkowej wykonano w jej języczku otwór na wkręt blokujący wchodzący w dodatkowe wycięcie wykonane w komorze zamkowej, które nawet bez tłumika i zamocowanej tylnej części grzechotki charakteryzowało Steny SOE. Patrz plik djvu z dropboxa (str 117-118)
========
A tu u Skennertona znalazłem taki rysunek Mk II(S). Widać, że lufa jest inna.
A i odchudzony zamek też dobrze widać.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez walther38 dnia Pon 14:49, 10 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Van helsing
Rezydent
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 309
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Pon 17:53, 10 Sie 2015 Temat postu: |
|
W stenach (S) zamki były nawiercane od tyłu czy odchudzane jeszcze w inny sposób ?(na powyższych rysunkach widać jeszcze podebranie od góry na zamku). A sprężyny powrotne skracano aż działał niezawodnie, i chyba na tym kończyły się ingerencje w życie wewnętrzne stena.
Porównanie długości tłumików :
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Van helsing dnia Pon 18:51, 10 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
walther38
Wielce Zasłużony dla Forum
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 3961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 18:56, 10 Sie 2015 Temat postu: |
|
Van helsing napisał: | W stenach (S) zamki były nawiercane od tyłu czy odchudzane jeszcze w inny sposób ?... |
I nawiercane i odchudzane (p. str. 113 pliku djvu). Także robiono je z brązu, który nie dźwięczał tak jak stalowy. Sprężynę powrotną skracano do 14 zwojów, na czółko zamka dodawano elastyczny (gumowy?) krążek tłumiący odgłos uderzenia zamka w lufę. Podobnie z tyłu zamka. SOE wyłączała też w swoich Stenach ogień seryjny poprzez modyfikację przełącznika tak, że na ogień seryjny nie można było danego Stena przełączyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Van helsing
Rezydent
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 309
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Pon 20:10, 10 Sie 2015 Temat postu: |
|
Na stronie 118 pliku widać też wyższą muszkę w wersji SOE, i czy może pan napisać coś więcej na temat tej i muszki ze strony 122.
Na stronie 108 pliku pokazany jest rysunek lufy z nagwintowanym podtoczeniem do montażu tłumika lub nakrętką nakręcaną gdy brak tłumika.
W Muzeum AK w Krakowie jest podobny sten:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Van helsing dnia Pon 21:25, 10 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|