Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rynio_di
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 15:01, 02 Lis 2013 Temat postu: Kettenkrad sd.kfz.2 nsu |
|
Szanowni panowie. Być może ruszył bym z tworzeniem repliki jeżdżącej wspomnianego w tytule kettenkrad-a. Mam pomysły ,trochę kasy podzespołu które na pewno znalazły by zastosowanie ale szukam i szukał będę planów ,opisów i wszystkiego co pomogło by mi stworzyć taki pojazd. Zapraszam do dyskusji a także do współpracy, no może nawet do kibicowania . Kol. Steiner liczę na twoją pomoc a może kiedyś zasilił bym waszą grupę . Nic to, na razie wszystkie wieści mile widziane .
Wiem już na 100% że gąsiennicy nie zrobię tak skomplikowanej jak w oryginale , pewnie poszła by gumowa .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Milak 44
Starszy użytkownik
Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz i ok.
|
Wysłany: Sob 16:01, 02 Lis 2013 Temat postu: |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Może to pomoże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rynio_di
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 16:19, 02 Lis 2013 Temat postu: |
|
Dziękuję ! Pomoże , na pewno pomoże , czym więcej szczegółów ty będzie mi łatwiej podjąć decyzję . Po analizie tej stronki już widzę co mogę zmienić w projekcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grześ
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 1619
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 17:24, 02 Lis 2013 Temat postu: |
|
W razie czego, oferuję swoją fizyczną pomoc...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
walther38
Wielce Zasłużony dla Forum
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 3961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 19:17, 02 Lis 2013 Temat postu: |
|
Szlachetny Pan Kroll (lub jego koledzy) w 2012 podczas konkursu-wystawy we Wrocławiu na Parkowej takim oryginalnym pojazdem się chwalili (i to na chodzie, sam widziałem). Może dało by się coś pomierzyć nieco dokładniej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Nie 0:25, 03 Lis 2013 Temat postu: |
|
Tu są jakieś rysunki...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Nie 1:26, 03 Lis 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rynio_di
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 10:08, 03 Lis 2013 Temat postu: |
|
Widziałem filmiki tego oryginalnego ,,marzenie,, tylko pozostaje. Za linki dziękuję , ta ilość informacji pozwoli mi podjąć decyzję o budowie , stopień trudności ,itd.
Koła nośne raczej odlewane z alu. Na pewno bez reduktora prędkości , może zwolnice i sprzęgła na każdą gąsienice , ale to na razie burza pomysłów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Storm007
Starszy użytkownik
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: J-bie
|
Wysłany: Nie 10:40, 03 Lis 2013 Temat postu: Re: Kettenkrad sd.kfz.2 nsu |
|
rynio_di napisał: | Szanowni panowie. Być może ruszył bym z tworzeniem repliki jeżdżącej wspomnianego w tytule kettenkrad-a. Mam pomysły ,trochę kasy podzespołu które na pewno znalazły by zastosowanie ale szukam i szukał będę planów ,opisów i wszystkiego co pomogło by mi stworzyć taki pojazd. Zapraszam do dyskusji a także do współpracy, no może nawet do kibicowania . Kol. Steiner liczę na twoją pomoc a może kiedyś zasilił bym waszą grupę . Nic to, na razie wszystkie wieści mile widziane .
Wiem już na 100% że gąsiennicy nie zrobię tak skomplikowanej jak w oryginale , pewnie poszła by gumowa . |
Jestes pewien ze wiesz na co sie piszesz? Jesli moge spytac jakim zapleczem technicznym dysponujesz? Milo by bylo zobaczyc taka replike. Mam dwoch kolegow ktorzy probowali sil w gasienicowkach wlasnej roboty. Jeden wykonal gasienice, kola napedowe, nosne i... na tym sie poddal. Same robienie gasienic zajelo mu sporo pracy. Za naped mial zdaje sie posluzyc albo silnik hydrauliczny albo jakies serwo silniki elektryczne, nie pamietam juz. Drugi zrobil jezdzacy prototyp tzn rame z napedem i tez na tym sie skonczylo. A dysponowali duza wiedza techniczna i dostep do duzego zaplecza w duzych zakladach.
Na Twoim miejscu zaczalbym od ramy i napedu, to jest najwiekszy problem. Jak to rozwiazesz to dobudowac reszte bedzie pestka. W Kettenkradzie zdaje sie ze nie bylo mechanizmu roznicowego wiec to duze ulatwienie.
Tutaj malu filmik jednego z kolegow http://www.youtube.com/watch?v=8AKeo95LA-I&list=UUY0VfPIjXsffZ7lu-O38eww
Na tym projekt zostal zakonczony. A owy kolega naprawde nie jedna ciekawa rzecz stworzyl. Np. przebudowal starego Fiata 850 zwiekszajac jego moc do 160KM (silnik z Hondy CBR 1100XX), sekwencyjna skrzynia biegow i efekt taki ze 190 km/h te pestka
http://www.youtube.com/watch?v=JCGiLiognQ0&list=UUY0VfPIjXsffZ7lu-O38eww
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piogra66
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ochaby Małe k.Skoczowa
|
Wysłany: Nie 11:11, 03 Lis 2013 Temat postu: |
|
A Ja mam inne pytanie czy Szanowny kolega chce zbudować coś podobnego do wyżej wymienianego pojazdu czy replikę tego pojazdu,bo według mnie to zasadnicza różnica.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rynio_di
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 12:49, 03 Lis 2013 Temat postu: |
|
Słuszne pytanie , zaplecze . Otóż posiadam : tokarkę , frezarkę , miga, wiertarki stołowe-kolumnowe , giętarkę do rur, prasa hydrauliczna 16T, i inne . Wiem jakie to może sprawić trudności , dlatego chcę zgłębić temat i albo rozpocząć prace albo zaniechać ich. Natomiast co do mechanizmu różnicowego to na jednym z rysunków widać coś co jest obudową mechanizmu ,ale różnicówki tam może nie być. Nie porywam się na replikę , lecz pojazd przypominający kettena jednak wizualnie do niego MOCNO podobny. Rama , później wanna układ kierowniczy to dało by się przeskoczyć . Silnik, napęd na koła to też. Jednak biję się gąsienic, jak pisałem nie jestem w stanie zrobić tak jak w oryginale ale może gąski od mini koparki gumowe ??.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
endi66
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz i okolice
|
Wysłany: Nie 19:52, 03 Lis 2013 Temat postu: |
|
Myślę Waszmość,że przy takim parku maszynowym.Jesteś w stanie takowe gąsienice wykonać.Gąsienica składa się z pojedynczych członów,zazębiających się nawzajem.I połączonych osiami(sworzniami),przy takim pojeździe blacha na gąsienice.Powinna być nie grubsza jak 5-6mm,to powinno wystarczyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rynio_di
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 20:07, 03 Lis 2013 Temat postu: |
|
Tak , to prosta wersja takiego ogniwa ,ale w przypadku kettena oryginalne gąski było łożyskowane ze zbiornikiem na płynny smar. I taka praca jest żmudna i potrzebująca odpowiedniego zaplecza. A może by tak przyjrzeć się dokładniej taśmie transportującej np. butelki w rozlewniach . Mała korekta takiego ogniwa i... Ja jednak skłonny byłbym szukać gotowej gąsienicy gumowej, to ma jechać a nie stać .
Oglądałem dzisiaj zaległy program BNM , i widziałem właśnie dwa pojazdy CWS takie dla potrzeb nazwane replikami ale tym one nie są . Właśnie o takie same mi chodzi .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rynio_di dnia Wto 22:04, 05 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
argo
Nowicjusz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 20:18, 07 Lis 2013 Temat postu: |
|
endi66 napisał: | Myślę Waszmość,że przy takim parku maszynowym.Jesteś w stanie takowe gąsienice wykonać.Gąsienica składa się z pojedynczych członów,zazębiających się nawzajem.I połączonych osiami(sworzniami),przy takim pojeździe blacha na gąsienice.Powinna być nie grubsza jak 5-6mm,to powinno wystarczyć. |
Nie ma szans , znam osobe ktora odbudowuje oryginalnego ketta, o ile wanne udalo sie polatac ( byly spore ubytki ale na szczescie nie w elementach nosnych, udalo sie zdobyc oryginalny silnik i kupe osprzetu, o tyle znajomy wylozyl sie właśnie na gasienicach ( dysponowal wykopkami takowych), nie dosc ze lozyska sa elementem ogniwa gasienicy to jeszcze to sa jakies mocno nietypowe łozyska ( niczego sie nie da podpasowac,) i z tego co wiem bo dawno zesmy sie nie widzieli, stanelo a tym, ze na razie kett bedzie odbudowany w wersji statycznej, a lozyska maja byc zastapione tulejami z brazu aby sie to to dało jedynie przepchnac z miejsca na miejsce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Pią 10:23, 08 Lis 2013 Temat postu: |
|
Poważna sprawa... Kurde, żeby żadne łożyska nie pasowały....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
endi66
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz i okolice
|
Wysłany: Pią 16:58, 08 Lis 2013 Temat postu: |
|
Też mi się nie chce w to wierzyć.Jeżeli nie można dostać oryginalnego rozmiaru,to na pewno zbliżony + -. Chyba o milimetr w tą czy w tą, nie przyjdzie?.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez endi66 dnia Pią 17:00, 08 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|