Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zborekp
Administrator
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 18:53, 12 Paź 2009 Temat postu: |
|
A ja jeszcze do VISA:
Dlaczego akurat na suwadło użyć blachy miedzianej?
I jak zrobiłeś te "przetłoczenia" na suwadle? ( te poziome, troszke nachylone paski, w tylnej części suwadła?), czy w twojej replice jest ruchomy spust?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zborekp dnia Pon 18:55, 12 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
walther38
Wielce Zasłużony dla Forum
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 3961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 19:26, 12 Paź 2009 Temat postu: |
|
Cytat: | zboreq napisał:
Dlaczego akurat na suwadło użyć blachy miedzianej?
I jak zrobiłeś te "przetłoczenia" na suwadle? ( te poziome, troszke nachylone paski, w tylnej części suwadła?), czy w twojej replice jest ruchomy spust? |
Prozaiczna odpowiedź - łatwe lutowanie i obróbka. Te "przetłoczenia" (chyba pionowo-ukośne) czy te co na obrazku poniżej? to po prostu delikatne nacięcia wąską i drobnoząbkową piłką do metalu. Ze względu na materiał szkieletu (sosna) wycinanie dodatkowych otworów
a. było technicznie trudne (jak ominąć kabłąk spustu)
b. zanadto by osłabiało to konstrukcję
Ciekawostka - zamieściłem w innej części forum dotyczącym VISa (chyba plany i rysunki) porównanie moich planów z 1966 r z rysunkami Kolegi fiedotowa.
Statystycznie nie ma różnic a różnica wynika z dostępnych wtedy i teraz źródeł i pomocy technicznych.[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez walther38 dnia Pon 20:34, 12 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zborekp
Administrator
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:07, 12 Paź 2009 Temat postu: |
|
Mój błąd - miało być pionowe :]
Informacje już mam, teraz musze skończyć wz.28 i może zabiore się za Visa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
walther38
Wielce Zasłużony dla Forum
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 3961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 21:53, 17 Paź 2009 Temat postu: |
|
Szanowny Kolego Szuder,
Patent na ryglowanie jest jak w 1911 i VISie z tym, że w TT występy ryglowe są na całej średnicy lufy - ot wałek z dwoma rowkami-ryglami. Bliżej komory nabojowej jest występ do obniżania lufy przy ruchu do tyłu (ogniwko, patent 1911). Co do samego wyrzutnika łusek to jest to mały występ po lewej stronie mechanizmu kurkowo-spustowego. Widać go (trochę słabo zarysowany) na rysunku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szuder
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 1485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 17:32, 20 Paź 2009 Temat postu: |
|
Dzięki serdeczne za wytłumaczenie, już wszystko rozumiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
walther38
Wielce Zasłużony dla Forum
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 3961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 17:44, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
Szlachetny Panie Szuder,
Lepiej później niż wcale. Oto lufa TT w całej okazałości
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Pią 19:18, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
Nooo, piękna fotka tej lufy - tylko wymiarować i robić (w moim przypadku kleić )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
walther38
Wielce Zasłużony dla Forum
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 3961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 19:52, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
Drogi Mr-bad,
Jeśli chodzi o podstawę wymiarowania lufy to na 100% "moja" lufa ze znanego rysunku "z ma właściwą długość tylko rygle nie są zaznaczone.
Dodaję ciekawostkę:
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
TT niby polskie ale z bezpiecznikiem koło spustu (właściciel się go pozbył i otwór zaślepił).
Gdzięś tam w gąszczu tematów jeszcze coś dodawałem o TT i pasach do kar98, Stg i MP40 oraz może nieznanych Wam linkach ale na starość zapomniałem gdzie
Dołączam też porównanie luf 911, browninga i ViSa (chociaż autorowi się popierniczyło, wg mnie ViS jest na dole)
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzozowica
|
Wysłany: Pią 20:04, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
TT zawsze mnie kusiło, ale na razie za wiele wziąłem sobie na łeb.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 20:52, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
VIS na pewno na dole - najprostszy kształt "brody".
|
|
Powrót do góry |
|
|
|