Forum Jeden do jednego. Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

SketchUp-modelowanie 3D

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Jeden do jednego. Strona Główna -> Warsztat - materiały, techniki, narzędzia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
piotr2104
Rezydent



Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków

PostWysłany: Czw 0:24, 06 Sty 2011 Temat postu:

kurde, mistrzostwo, mi gwoźdź kiedyś nie chciał wyjść, teraz się w to nie bawię od jakiegoś czasu....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Czw 19:58, 06 Sty 2011 Temat postu:

A szkoda. W to akurat warto się bawić. Materiałów wielu nie potrzeba Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2467
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Pią 16:06, 07 Sty 2011 Temat postu:

Tak wiec przedstawię sposób wykonania gwintu w skechupie,postaram się to zrobić krok po kroku,aby nawet początkujący użytkownicy (np.ja Smile ) zrozumieli jak to zrobić.Aby uprościć sprawę zastosuje najbardziej odpowiadające mi wymiary,ułatwiające liczenie.
1.Tak więc zaczynamy od utworzenia, wokół przecięcia osi współrzędnych, okręgu składającego się z 24 odcinków prostych.
[link widoczny dla zalogowanych]
Promień dla ułatwienia ustawiamy n 1000
[link widoczny dla zalogowanych]
2. Używamy narzędzia Tape Measure i z punktu przecięcia okręgu z jedną z osi wyprowadzamy w górę znacznik wpisując z klawiatury numerycznej 240.
[link widoczny dla zalogowanych]
3. Zaczynamy tworzyć kwadrat w przedstawionej na zdjęciu płaszczyźnie,wykorzystując stworzony znacznik ,podczas tworzenia kwadratu wpisujemy :
240:240
[link widoczny dla zalogowanych]
4. W powstałym kwadracie rysujemy pokazany na zdjęciu trójkąt.zostawiamy tylko trójkąt,resztę kwadratu usuwamy.
[link widoczny dla zalogowanych]
5.Teraz zaznaczamy nasz kwadrat,używamy narzędzia Rotate.Umieszczamy środek tego narzędzia w punkcie będącym środkiem stworzonego przez nas wcześnie okręgu.wciskamy Control i zaczynamy obrót,program nie obróci nam oryginalnego trójkąta tylko jego kopie.Podczas obrotu puszczamy Ctr i wpisujemy 15( w tym przypadku,a to dlatego ze 360 stopni dzielimy przez ilość prostych odcinków w naszym okręgu,w naszym przypadku 360:24=15 stopni).
[link widoczny dla zalogowanych]
6.Zaznaczamy nasz skopiowany trójkąt .Używamy narzędzia Move ,łapiemy za dolny róg trójkąta i podnosimy do góry o 10.dlaczego o 10?Ponieważ podstawa naszego trójkąta ma 240mm a okrąg ma 24 boki,zwój gwintu skończy się w punkcie startu ale wyżej o podstawę naszego trójkąta.Trochę namieszałem ale może w dalszej części stanie się to bardziej przejrzyste.
[link widoczny dla zalogowanych]
7.Łączymy ze sobą wierzchołki trójkątów
[link widoczny dla zalogowanych]
Zwróćcie uwagę na powstałe ciemniejsze powierzchnie,klikamy na nich prawym klawiszem myszy i używamy Reverse Faces,jeśli chcemy pokryć model teksturą,ja akurat w tym modelu tego nie zrobiłem.
8.Usuwamy niepotrzebne powierzchnie zostawiając te które są na zdjęciu i tworzymy grupę.
[link widoczny dla zalogowanych]
9.Zaznaczamy grupę i postępujemy podobnie jak z kopiowaniem naszego trójkąta
[link widoczny dla zalogowanych]
10.Nowo powstałą grupę przenosimy tak aby jej krawędź początkowa połączyła się z krawędzią końcową poprzedniej
[link widoczny dla zalogowanych]
11 Rozbijamy obydwie grupy zaznaczamy wszystkie ich powierzchnie i tworzymy nową grupę
[link widoczny dla zalogowanych]
12.Powstałą grupę znów kopiujemy poprzez obrót ,ale teraz 30 stopni !!!
[link widoczny dla zalogowanych]Powtarzamy znowu punkty 10 i 11 .
13.Powstałą przed chwila nową grupę znów kopiujemy przez obrót ale teraz o 60 stopni!!!
[link widoczny dla zalogowanych]
Znów potarzamy punkty 10 i 11
14Powstałą przed chwila nową grupę znów kopiujemy przez obrót ale teraz o 120 !!!
[link widoczny dla zalogowanych]
Tym razem powtarzamy tylko punkt 10,nie tworzymy natomiast nowej grupy złożonej z nowo powstałej i starej
15. Grupę która otrzymaliśmy przez ostatnie kopiowanie znów kopiujemy przez obrót i znów przez 120 stopni
[link widoczny dla zalogowanych]
16. Rozbijamy wszystkie grupy i tworzymy z nich jedną grupę główna-nasz zwój gwintu
[link widoczny dla zalogowanych]
17.Kopiujemy nasz zwój gwintu i wklejamy tak aby punkt nowego zwoju oznaczony czerwoną strzałka stykał się z punktem starego oznaczonym zieloną
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powtarzamy to aż otrzymamy potrzebną ilość zwojów.Oczywiście w miarę postępów możemy kopiować jednorazowo coraz dłuższe fragmenty zwoju.
A tak wygląda prawie gotowy zwój
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Na koniec rozbijamy wszystkie grupy.
18.Teraz tworzymy prostokąt w pokazanej na zdjęciu płaszczyźnie
[link widoczny dla zalogowanych]
19. Przesuwamy prostokąt tak aby przecinał nam nasz gwint w miejscu w którym chcemy aby gwint się zaczynał
[link widoczny dla zalogowanych]
20.Zaznaczamy prostokąt,klikamy na niego prawym klawiszem ,wybieramy :Intersect Faces>With model.
Na koniec usuwamy jeden z boków prostokąta.
[link widoczny dla zalogowanych]
Czerwonymi strzałkami zaznaczyłem powstała linie początku gwintu,osuwamy wszystko poniżej tej linii i reszte naszego prostokątu.
A tak wygląda gotowy początek gwintu,to samo robimy na górze z jego końcem .
[link widoczny dla zalogowanych]

Ufff koniec!!! Reszta modelu śruby jest raczej prosta więc nie będę tego opisywał,chyba ze ktoś będzie bardzo chciał.Mam nadzieje że bardzo nie przynudzałem i że większość zrozumie mój opis.
Pozdrawiam
L


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Boris
Starszy użytkownik



Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:51, 14 Sty 2011 Temat postu:

Pracuję w sketch Up-ie 7. Mam problem jak przeprowadzić prostą animację... np obejrzeć - obrócić sześcian dookoła....
Pomóżcie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Pią 14:06, 14 Sty 2011 Temat postu:

Proszę bardzo. Podstawowa animacja w SketchUp to jazda kamery między obiektami.
Realizuje się ją przez polecenie: View/Animation/ Add scene/ a więc dodawanie kolejnych
scen.

[link widoczny dla zalogowanych]

Z każdym Naszym posunięciem w SU, dodajemy kolejną scenę.

[link widoczny dla zalogowanych]

Dodawanie scen może się odbywać za pomocą widocznego menu: Add.

Trochę bardziej profesjonalnie przedstawiono to tu:
[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejne obrazki pokazują drogę do zapisania animacji jako film .avi

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Ostatni obrazek pokazuje parametry planowania naszej sceny czyli
1. Ile ma trwać każda scena,
2. Ile mają trwać przejścia miedzy scenami (płynne jak wpiszemy 0 )

Ustawienie to realizujemy przed zapisem do filmu poleceniem:
Windows/Model info/Animation
Tyle tak na szybko, bo mnie pasażerka pogania... Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Pią 14:35, 14 Sty 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Boris
Starszy użytkownik



Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:16, 15 Sty 2011 Temat postu:

Bardzo, bardzo serdecznie dziękuję Smile Smile Smile Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Nie 12:46, 16 Sty 2011 Temat postu:

Rad jestem, że mogłem pomóc. Gdyby jeszcze jakieś problemy były, proszę pisać.
Co umiem, to pomogę, bo ja też nie wszystko jeszcze umiem Smile
Wielką zagadką jest obecnie dla mnie animacja samych obiektów w SketchUp'ie.
Niby częściowo realizować ja można za pomocą SketchUp Physics, Proper Animation
czy też Antics ale jak na razie wszystko to pozostawia wielki niedosyt...
Wielką kopalnią wiedzy o SketchUp, jest Szlachetny Pan Bocian:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dzięki jego uprzejmości mamy Visa w Naszym Logo Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Nie 13:06, 16 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Pią 12:07, 21 Sty 2011 Temat postu:

Rosyjski kolega na moją prośbę wymodelował Podbyrina...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ja też kilka razy miałem na niego ochotę...

[link widoczny dla zalogowanych]

Szukając wymiarów bazowego Desert Eagle trafiłem tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
************************************************************
Jak wczoraj wspominałem, znalazłem ciekawą stronkę z kilkoma 3D modelami broni:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak jak przypuszczałem, jednego z nich użyto do wykonania wycinanki, którą sklejam:

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Na kolana specjalnie nie rzuca, ale jest prosta, z względnie mało ilością "poligonów", do
poprawienia, choć nieustannie kusi mnie aby zrobić własną wycinankę, taką od podstaw.
Swego czasu powziąłem taką próbę, modelując w 3D kolbę PPSZ. Zrobić własny model
należało by też z tego względu, że istniejąca rosyjska wycinanka, po sklejeniu jest o
kilka-naście procent mniejsza od oryginału. Chyba, że przeskaluję go w Sketchup'ie.
************************************************************
Szukając dobrych tekstur PPSZ trafiłem tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Gdyby taki model udało się rozłożyć na wycinankę....

[link widoczny dla zalogowanych]
a i tu jest na czym oko zawiesić...
[link widoczny dla zalogowanych]
**********************************************************
No i nie wytrzymałem... Kilka dobrych tekstur i ...

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
**********************************************************
Dziś mam dyżur w bibliotece ale ludzi mało, więc staram się "sklejać" teksturę kolby.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Pią 13:57, 21 Sty 2011, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
silent-asg
Nowicjusz



Dołączył: 30 Gru 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kielce

PostWysłany: Nie 12:25, 23 Sty 2011 Temat postu:

jak sie sciągnie jakis model do SkechUp'a to jak sie go przenosi do edycji?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Nie 14:11, 23 Sty 2011 Temat postu:

Trzeba go po prostu otworzyć w programie. Smile Jeśli jest to plik .skp, oczywiście...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Śro 0:56, 26 Sty 2011 Temat postu:

Kurde, ja się chyba powoli załamię... Siedzę na tą kolbą PPSZ i powoli nie wyrabiam...
Nie mogę zrobić tego płynnego przejścia z kolby do łoża...

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Jakby ktoś chciał się pobawić, zamieszczam to, co widać, w pliku .skp:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Śro 1:25, 26 Sty 2011 Temat postu:

Nie chcę już śmiecić w "Linkach..." bo pewnie już było. Zestaw broni w 3D do ściągnięcia:
[link widoczny dla zalogowanych]
i tu jeszcze jeden:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Śro 2:05, 26 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Śro 13:27, 26 Sty 2011 Temat postu:

Jak popatrzyłem na te wymodelowane T-34, to naprawdę jestem pod wrażeniem...
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Czw 1:32, 27 Sty 2011 Temat postu:

Świadom swoich braków w modelowaniu 3D, poprosiłem gigantów o pomoc.
Pierwszy, uprzejmie udostępnił mi swoja kolbę Szlachetny Pan Rusder767, Rosjanin.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Kolba ta jest piękna, wiernie odtworzona z każdej strony, ale ma trochę za dużo
płaszczyzn do rozłożenia (i sklejenia). Poczekam, jeszcze dwu Panów się zaoferowało...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15662
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Wto 19:51, 01 Lut 2011 Temat postu:

No i pojawił się Mosin do sklejania...cudowny to on nie jest, ale ...
[link widoczny dla zalogowanych]
Ktoś tam jeszcze jakieś modele zamieścił, podobno niezłe ale na razie nie mogę ściągnąć.

штык нож - [link widoczny dla zalogowanych]
карабин - [link widoczny dla zalogowanych]
люгер - [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Wto 19:52, 01 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Jeden do jednego. Strona Główna -> Warsztat - materiały, techniki, narzędzia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 35, 36, 37  Następny
Strona 6 z 37


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin